Monday, September 10, 2007

ေ႐ႊေသြးထဲက Relativity Theory

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက ေ႐ႊေသြး၊ ေတဇ၊ မုိးေသာက္ပန္း၊ တုိ႕ေက်ာင္းသား စတဲ့ စာေစာင္ေတြကို အလြန္ပဲ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းခဲ့ပါတယ္။ စြဲလမ္းဆို အျခား ဖတ္စရာ ကေလးစာေစာင္ေတြလည္း အခုေခတ္လို မ်ားမ်ားစားစား ေ႐ြးခ်ယ္စရာမ႐ွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီလို ဖတ္ခဲ့ရတဲ့အထဲက အခုအခ်ိန္ထိ စိတ္ထဲမွာ မွတ္မိေနတဲ့ ကာတြန္းဇာတ္လမ္းေလးေတြ၊ ဟာသ ဇာတ္လမ္းေလးေတြ၊ ပညာေပးဇာတ္လမ္းေလးေတြ ႐ွိပါတယ္။ အခုေတာ့လည္း လြမ္းစရာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေလးႏွစ္ေလာက္ ေနခဲ့ဖူးတဲ့ ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕ေလးရဲ႕ ေစ်းထဲက တ႐ုတ္စတိုးဆိုင္မွာ ကာတြန္းစာအုပ္မ်ိဳးစံု ငွားပါတယ္။ အေမတို႕ ေစ်း၀ယ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ညီအစ္ကိုေတြက အဲဒီဆိုင္ထဲက ကာတြန္းစာအုပ္ေတြကို တစ္အုပ္ျပီး တစ္အုပ္ ေလာဘတၾကီး လုိက္ျမည္းေနတာေပါ့။ ဆိုင္႐ွင္တ႐ုတ္ၾကီးနဲ႕ တ႐ုတ္မၾကီးက ““ဆိုင္ဖတ္ခ ေပးရမယ္ေနာ္”” ဆိုျပီး အျမဲတမ္းေနာက္တတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကလည္း ညီအစ္ကို တစ္ေယာက္ကို တစ္အုပ္မဟုတ္ပဲ လက္ထဲမွာ စာအုပ္ ေလးငါးအုပ္ေလာက္ကို ေလာဘတၾကီး ကိုင္ထားျပီး လုိက္ျမည္းၾကတာေလ။ အဲဒီလို အားရပါးရ လုိက္ေမႊျပီး အၾကိဳက္ဆံုး စာအုပ္ တစ္ေယာက္ကို ႏွစ္အုပ္၊ သံုးအုပ္ေလာက္ ပုိက္ျပီး အိမ္ကို ျပန္ၾကတာပါ။ အိမ္အျပန္လမ္းက်ေတာ့မွ စာအုပ္အေရာင္းဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ အသစ္ထြက္တဲ့ ေ႐ႊေသြး၊ ေတဇ စသည္တို႕ကို ၀င္၀ယ္ရတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိတဲ့ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြကေတာ့ ဦးေအာင္႐ွိန္ရဲ႕ ဦးကပ္စီး (ခင္ေမာင္သိန္းထြန္း၀င္းတို႕ တုိက္ဂါးတို႕ပါတယ္ေလ။ ေျပာရင္း ဖတ္ခ်င္လာျပီ။)၊ ဦး႐ွံစားနဲ႕ ဦးဒိန္းေဒါင္၊ ဦးစိတ္တိုနဲ႕ ေမ်ာက္ညိဳ၊ ဦးသန္းၾကြယ္ရဲ႕ ကာတြန္းေတြ၊ ေနာက္ျပီး ေ႐ႊေခါင္းေျပာင္(ကာတြန္း ေအာင္ေအာင္လားမသိ။ သူဆြဲထားတဲ့ ကာတြန္းလက္ရာေတြကိုေတာ့ အခုထိ မ်က္စိထဲက မထြက္ဘူး)၊ ကိုပူစီ၊ ဒီလံုး၊ ေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ဘဲဥ စာမဲ့ကာတြန္းေတြနဲ႕ မုဆိုးေက်ာ္ ဖိုးေထာ္ကာတြန္းေတြ၊ စံုေထာက္ ၾကံ့ဗဟံုးနဲ႕ မမွတ္မိေတာ့ေတြလည္း အမ်ားၾကီး ႐ွိဦးမွာပါ။ ကိုေဆြမင္း(ဓႏုျဖဴရဲ႕) တြတ္ပီနဲ႕ ဗိုက္ကေလးတို႕က ေ႐ႊေသြးမွာကတည္းက ၾကိဳက္ပါတယ္။ ေ႐ႊေသြးထဲက ထူးထူးျခားျခား မွတ္မိေနတဲ့ ကာတြန္းဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ရာတစ္ခု႐ွိပါတယ္။ ကေလာင္အမည္ကို လူ႐ွည္(ေတာင္တန္း)လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဘာလို႕မွတ္မိရသလဲဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕ကာတြန္းေတြကို မ်ဥ္းေျဖာင့္ေတြနဲ႕ပဲ ဆဲြထားလို႕ပါ။ လက္နဲ႕ခ်ည္းပဲ ဆဲြတာဟုတ္ မဟုတ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕ ေပတံနဲ႕ဆြဲသလို ေျဖာင့္တန္းေနတဲ့ မ်ဥ္းေတြပဲ ပါ၀င္ျပီး မ်ဥ္းေကြးတစ္ခ်က္မွ မပါတဲ့ လက္ရာကိုေတာ့ ခုထိမွတ္မိပါေသးတယ္။ ေ႐ႊေသြးထဲက အျခား မွတ္မိတဲ့ ကာတြန္းေတြကေတာ့ ေျမဇာရဲ႕ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္၊ ေဌး၀င္းရဲ႕ ေကာက္ခ်ိတ္တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ေ႐ႊေသြးထဲက ေနာက္ေက်ာဖံုး ကဗ်ာနဲ႕ အတြင္း ပညာေပးဇာတ္လမ္းသ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးစိန္ရဲ႕ လက္ရာေတြဆိုလည္း ခုထိမွတ္မိပါေသးတယ္။ သူ႕ရဲ႕ လက္ရာ ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ လူပံုအားလံုးက ေခ်ာေခ်ာလွလွနဲ႕ လူၾကီးမိဘေတြရဲ႕ပံုဆိုလည္း အရမ္းခန္႕ပါတယ္။ အေဖပံုဆိုရင္ အေဖပီပီသသ အားကိုးခ်င္စရာ၊ ေလးစားခ်င္စရာေကာင္းေအာင္ ေရးဆြဲထားတတ္တာမို႕ပါ။

ငယ္ငယ္တုန္းက ကာတြန္းေတြ ျပန္ျပီး အလြမ္းသယ္ေနရတာနဲ႕ လိုရင္းမေရာက္ျဖစ္ေနပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိတဲ့ ေ႐ႊေသြး မ်က္ႏွာဖံုး ကာတြန္းေလးတစ္ခုကို ျပန္ျပီး ေဖာက္သည္ခ်ခ်င္တာပါ။ အဲဒီဇာတ္လမ္းေလးကို ကိုေနဘုန္းလတ္တို႕ ကိုစိုးေဇယ်တို႕နဲ႕ ဗ်စ္ရည္ဆိုင္မွာေတာင္ ေျပာျဖစ္ပါေသးတယ္။

ဟုိးေ႐ွးေ႐ွးတုန္းက တုိင္းျပည္တစ္ခုမွာ ဘုရင္ၾကီးက သူ႕ရဲ႕ ပညာ႐ွိ အမတ္ၾကီးေတြကုိ ပညာစမ္းတဲ့အေနနဲ႕ ေမးခြန္းေလးတစ္ခုေမးပါတယ္။ ဘယ္လိုေမးသလဲဆိုရင္ ဘုရင္ၾကီးက ေက်ာက္သင္ပုန္းတစ္ခ်ပ္မွာ မ်ဥ္းေျဖာင့္တစ္ေၾကာင္း ေရးဆဲြလိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အမတ္ၾကီးေတြကို ““ ဒီမ်ဥ္းေၾကာင္းကို ျဖည့္စြက္ ေရးဆဲြျခင္းလည္း မျပဳ၊ ဖ်က္ပစ္ျခင္းလည္း မျပဳဘဲနဲ႕ အဲဒီမ်ဥ္းေၾကာင္းကို တိုလာေအာင္ရယ္ ႐ွည္လာေအာင္ရယ္ လုပ္ႏုိင္ၾကသလား””လို႕ ေမးပါတယ္။


ပညာ႐ွိအမတ္ၾကီးမ်ား တစ္ေယာက္မွ အေျဖ မေပးႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒီေတာ့မွ ဘုရင္ၾကီးက အေျဖကို ဒီလိုေပးပါတယ္။ ဘုရင္ၾကီးက အဲဒီ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာ မူလမ်ဥ္းေျဖာင့္ထက္ ႐ွည္တဲ့ေနာက္ထပ္ မ်ဥ္းေျဖာင့္ တစ္ေၾကာင္းကို ထပ္ဆဲြလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မူလမ်ဥ္းေၾကာင္းက မ်ဥ္းေၾကာင္းအသစ္ေလာက္ မ႐ွည္ေတာ့ အလိုလိုေနရင္း တိုသြားတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ မူလ မ်ဥ္းေၾကာင္းထက္ တိုတဲ့ မ်ဥ္းေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းဆြဲလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မူလမ်ဥ္းေၾကာင္းက ေနာက္ဆံုး မ်ဥ္းေၾကာင္းထက္ ႐ွည္တဲ့အတြက္ အလိုလိုေနရင္း သူက ႐ွည္တဲ့ မ်ဥ္းေၾကာင္း ျဖစ္လာတာေပါ့။


ဘုရင္ၾကီးရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ေကာက္ခ်က္ခ်တဲ့ စကားက မွတ္သားေလာက္ပါတယ္။ ““ ဘယ္အရာမွ သူ႕ခ်ည္းပဲ တိုတယ္၊ ႐ွည္တယ္၊ ျဖဴတယ္၊ မည္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္၊ ဆိုးတယ္ ဆိုတာ မ႐ိွဘူး။ ဒါေပမယ့္ အျခား အရာ တစ္ခုခုနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္တဲ့အခါမွသာ မူလအရာ၀တၳဳေတြဟာ အလိုလိုေနရင္း အတိုအ႐ွည္၊ အျဖဴအမည္း၊ အေကာင္းအဆုိး ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္။”” လို႕ ဆိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဒါကို Relativity Theory ျဖစ္တယ္တို႕ ဘာတို႕ ဘယ္လိုလုပ္ သိမွာလဲ။ (အခုလည္း သိပ္မသိေသးပါဘူး။) ““ဟာ... ဒီဥာဏ္စမ္းေလးမုိက္တယ္။ သူမ်ားကို ျပန္ေမးဖို႕ မွတ္ထားဦးမွ”” ဆိုတာေလာက္ပဲ ေခါင္းထဲမွာ ႐ွိတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးတဲ့ Relativity Theory ရဲ႕ အ႐ွင္းလင္းဆံုး ႐ွင္းလင္းခ်က္ဥပမာေလးကို မွတ္မိသလို ေျပာပါရေစ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ၾကားဖူးျပီးသားျဖစ္မွာပါ။ ဘာလဲဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေခ်ာေမာလွပတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္နာရီ အတူတူထိုင္ရတာကို ခဏေလးလို႕ ထင္ေပမယ့္၊ က်ားၾကီးတစ္ေကာင္နဲ႕ အတူေနရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္နာရီကို တစ္ကမၻာေလာက္ၾကာတယ္လို႕ ထင္ရပါတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းပါ။ အခ်ိန္တစ္နာရီကိုပဲ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ျပီးမွ ၾကာတယ္၊ ျမန္တယ္ဆိုျပီး ထင္ျမင္ယူဆၾကတာပါ။ ဒီလိုပဲ အေပၚက မ်ဥ္းေၾကာင္းေလးကိုလည္း သူနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္စရာ အျခားမ်ဥ္းေၾကာင္းေလးေတြ ႐ွိေတာ့မွသာ သူ႕ကို ႐ွည္တယ္၊ တိုတယ္ဆိုျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေကာက္ခ်က္ခ်လို႕ရတာပါ။

အထက္က ပံုျပင္ေလးဟာ ျမန္မာပံုျပင္ေလး ျဖစ္ခ်င္မွလည္း ျဖစ္မယ္ေပါ့။ ဘာသာျပန္၊ မွီျငမ္း တစ္ခုခုျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မွာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒီပံုျပင္ေလးကေန အေတြးေတြကို နယ္ခ်ဲ႕ခ်င္သေလာက္ ခ်ဲ႕လို႕ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ လိုက္ဖတ္ရင္း မွတ္မိေနတဲ့ ပံုျပင္ဇာတ္လမ္းေလးကို အ႐ြယ္ေရာက္လာခ်ိန္မွ ျပန္စဥ္းစားမိတိုင္း အေတြးေတြ ေပးေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူ႕ကို ဘာေတြနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး ဘယ္လို ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့သလဲလို႕ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္ျပီး ေမးေနမိေစ တတ္ပါတယ္။