Thursday, April 5, 2007

ဟားဗတ္စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မွာ မသင္ခဲ့ရသမွ်

ေျပာရခက္တဲ့ စကားသံုးခြန္း



ေလာကမွာ ေျပာရခက္တဲ့ စကားသံုးခြန္း႐ွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ အကူအညီ လိုေနပါတယ္၊ ဆုိတာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္မွားပါတယ္ ဆိုတဲ့ စကားေတြပါပဲ။


ေဂါက္သီးခ်န္ပီယံ အာႏုိးပါးလ္မားနဲ႕ လုပ္ငန္းကိစၥ စကားေျပာၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ပဲ အာမခံခ်က္ေပးတယ္။ ပထမအခ်က္က တစ္ခုခုကို ကၽြန္ေတာ္မသိရင္ အဲဒါကိုသူ႕ကုိေျပာမယ္၊ ဒုတိယအခ်က္က တစ္ခုခုကို ကၽြန္ေတာ္မသိရင္ သိတဲ့လူ႐ွာမယ္။


အခုအခ်ိန္မွာဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ကထက္ အမ်ားၾကီးပိုသိေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တစ္ခ်ိန္လံုး ကၽြန္ေတာ္မသိပါဘူး ဆိုတဲ့ စကားကို ေျပာေနတုန္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္သိတာကိုေတာင္မွ မသိဘူးလို႕ ေျပာေနတုန္းပါပဲ။


အဲဒီလို ေျပာတဲ့အတြက္ ပိုျပီးသိလာရတာမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ သိျပီးသားအခ်က္ေတြနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ဖို႕ အခြင့္အေရး ရလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေလွ်ာ့ေျပာတာဟာ ပိုျပီးေျပာတာထက္ အမ်ားၾကီးထိေရာက္တယ္လို႕ ယံုၾကည္လို႕ပါပဲ။ ကိုယ္က အတိအက်သိေနေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့မသိဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ ဆိုတာမ်ိဳး ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပ့ါ ေျပာတာဟာ ကိုယ့္အတြက္ ပိုျပီး အက်ိဳး႐ွိႏိုင္ပါတယ္။


ဒုတိယ ေျပာရခက္တဲ့ စကားက ကၽြန္ေတာ္ အကူအညီလိုေနပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကူညီပါ ဆိုတဲ့ စကားပဲ။ တခ်ိဳ႕က တစ္ဘက္သားက ေစတနာနဲ႕ တမင္ အကူအညီ ေပးတာကိုေတာင္ လက္မခံခ်င္ၾကဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႕ ညံ့တာ၊ ေလွ်ာ္တာကို လူသိသြားမွာ ေၾကာက္ၾကလို႕ပဲ။


အမွန္ကေတာ့ လူေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ကူညီျပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာပါ။ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို တစ္ေယာက္တည္း လုပ္တာထက္ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္တာ ပိုျပီး အက်ိဳး႐ွိတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း အမွတ္ယူခ်င္လို႕ သူတစ္ပါးဆီက အကူအညီ မေတာင္းၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ တျခားလူေတြဆီက လိုအပ္တဲ့ အကူအညီယူျပီး လုပ္ရင္ ကိုယ့္အတြက္ေရာ လုပ္ငန္းအတြက္ပါ ပိုျပီး အက်ိဳး႐ွိႏိုင္ပါတယ္။


အကူအညီ မေတာင္းသူဟာ အျမင္တိုတယ္။ သ၀န္တိုတယ္။ အကူအညီေတာင္းသူဟာ အျမင္႐ွည္တယ္။ ပညာတိုးတယ္။ လုပ္ငန္းအတြက္ တန္ဖိုး႐ွိတယ့္လူ။


အလားတူပဲ သူတစ္ပါးကို အကူအညီ မေပးခ်င္တဲ့လူဟာလဲပဲ အျမင္တိုတဲ့ တစ္ကိုယ္ေကာင္းသမားပဲ။


အျပန္အလွန္ အကူအညီေပးတာ ယူတာဟာ အလြန္ေကာင္းတဲ့ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ တစ္ခုပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္က်ိဳး ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က်ိဳးကို လုပ္ငန္းအက်ိဳးနဲ႕ ေပါင္းစပ္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ လုပ္ငန္းအက်ိဳးကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသံုးခ်တာဟာ ႏွစ္ခုစလံုးအတြက္ အက်ိဳးမ႐ွိပါဘူး။


တတိယ အခက္အခဲက ကၽြန္ေတာ္မွားပါတယ္လုိ႕ ၀န္မခံရဲၾကတာ။


မၾကာခင္က ကုမၸဏီတစ္ခုရဲ႕ ဥကၠဌတစ္ေယာက္က သူ႕ကုမၸဏီ အရာထမ္းေတြဟာ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့အျမင္ကို ဆုပ္ကိုင္ ထားၾကတယ္ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာဖူးတယ္။


အမွားလုပ္မိမွာ ေၾကာက္တာ၊ အမွားကို ၀န္မခံရဲတာဟာ အဓိက ျပႆနာပဲဗ် လို႕ သူက ေျပာတယ္။


အမွားမလုပ္ဖူးတဲ့လူဟာ တကယ္ အလုပ္မလုပ္ေသးတဲ့ လူပဲဆိုတဲ့ စကား႐ွိတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာ ေ႐ွ႕တန္းေရာက္ခ်င္တဲ့လူဟာ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ မၾကာခဏ စမ္းသပ္ခံေနရတာပဲ။ ေတာ္တဲ့လူေတြဟာ မွားခဲပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မွားရင္လဲ မွားမွန္းသိၾကတယ္။ အမွားကို ၀န္ခံၾကတယ္။


တကယ္ေတာ့ မွားတာနဲ႕ အမွားကို ၀န္ခံတာဟာ လံုး၀ ကဲြျပားျခားနားတဲ့ အျပဳအမူႏွစ္ခုပဲ။ မွားတာက အဓိက မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအမွားကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္သလဲဆိုတာသာ အဓိက။


အမွားကို ၀န္ခံရဲတဲ့ အရည္အခ်င္းဟာ ေအာင္ျမင္သူေတြအတြက္ ၀မ္းပုတ္ခ်ေဆးပဲ။ ၀န္ခံလိုက္တဲ့အတြက္ အမွားေတြ ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ျပီး ေနာက္ထပ္မမွားေအာင္ ၾကိဳးစားရင္းနဲ႕ ပိုျပီး ၾကီးမားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈကို ရႏုိင္ပါတယ္။